Wanderlust Scandinavië

Review: Wanderlust Scandinavië, Gestalten

Ben jij een groot liefhebber van natuur en houd je van wandelen? Dan is Scandinavië de ideale bestemming. Zowel voor beginnende als ervaren wandelaars zijn er talloze mogelijkheden om mooie wandelingen te maken. Het boek Wanderlust Scandinavië van Gestalten toont je enkele prachtige wandelroutes in Denemarken, Noorwegen, Zweden en Finland. Maar ook IJsland, Groenland en de Faeröer komen aan bod. Tot op heden heb ik Scandinavië nog niet bezocht, maar het lijkt me fantastisch om hier te wandelen. Met dit boek heb ik in ieder geval al voldoende inspiratie.

Wanderlust Scandinavië
Wanderlust Scandinavië, een boek met de mooiste wandelroutes in Scandinavië

De mooiste wandelroutes van Scandinavië

In het boek Wanderlust Scandinavië worden 26 wandelroutes uitgelicht. Alle wandelingen worden kort beschreven en worden versterkt met de mooiste foto’s. Bij iedere wandeling vind je een overzichtskaart en praktische informatie over deze wandelroutes. Denk hierbij aan de beste periode voor de wandelroute, de flora en fauna die je onderweg kunt tegenkomen, handige tips wat je moet meenemen voor deze wandelroute, achtergrondinformatie en een bonus wandelingen. De meeste routes in het boek zijn voor de geoefende wandelaars. Er worden namelijk veel meerdaagse wandelroutes uitgelicht. De Nordkalottleden is met een afstand van 700 tot 800 kilometer de langste wandelroute in het boek. Hier zou je ongeveer 30 tot 40 dagen over doen. Dit zijn natuurlijk geen wandelroutes die je als beginnende wandelaar zal gaan lopen. Gelukkig staan er in het boek ook voldoende wandelingen die je prima binnen een dag kunt wandelen.

Wanderlust Scandinavië
Wanderlust Scandinavië
Wanderlust Scandinavië
Het boek zit vol met prachtige foto's, een omschrijving van iedere wandeling en handige tips

Achter in het boek is er nog een bonussectie te vinden met 14 extra wandelingen. Deze worden kort omschreven, maar geven je nog wat extra inspiratie. Omdat ik nog nooit in Scandinavië ben geweest, zijn alle wandelroutes voor mij nog compleet onbekend. De Faeröer Eilanden stonden ooit op het programma en er staan wandelroutes in het boek die ik zou hebben gelopen. Helaas stak Covid een stokje voor deze reis. Op basis van de foto’s lijkt IJsland mij een geweldig land om te wandelen. Maar ook Finland spreekt mij zeer aan. Het wordt dus eens tijd dat ik eens naar Scandinavië zal afreizen.

Wanderlust Scandinavië
Wanderlust Scandinavië
In totaal worden 40 wandelingen behandeld in dit boek

Wanderlust serie van Gestalten

Met Wanderlust Scandinavië is mijn collectie Wanderlust boeken inmiddels uitgebreid naar vier verschillende edities. Wanderlust – de meest legendarische hiking trails ter wereld is een verzameling van de mooiste wandelroutes ter wereld. De mooiste wandelroutes van Europa zijn verzameld in Wanderlust Europa. In Wanderlust USA heb je een mooi overzicht van de mooiste wandelroutes van de Verenigde Staten. Ook deze boeken staan al in mijn kast en inspireren me iedere keer weer. Maar Gestalten heeft nog meer edities. Zo zijn er nog edities voor de Alpen, Groot-Brittannië en de Himalaya. Grote kans dat er in de toekomst nog veel meer edities hieraan zullen worden toegevoegd. En ik juich dat van harte toe.

De Wanderlust boeken zijn geschreven door Cam Honan. Hij heeft 61 landen bezocht op zes continenten en heeft meer dan 100.000 kilometer gewandeld. Conan wordt ook wel de ‘meest bereisde hiker ter wereld’ genoemd.

Wanderlust Scandinavië
Mijn collectie van Wanderlust boeken is inmiddels uitgebreid naar 4 edities

Koop het boek

Wanderlust Scandinavië is verschenen in 2023 en is uitgebracht door Uitgeverij Kosmos. Het boek telt 300 bladzijden en heeft een hardcover. Kosmos Uitgevers produceert de boeken op een milieuvriendelijke en verantwoorde manier. Het papier van dit boek heeft niet tot bosvernietiging geleid. De prijs voor Wanderlust Scandinavië bedraagt €45.

Op zoek naar de meest legendarische hikes in Scandinavië?

Koop het boek