Review: Wanderlust, Gestalten

Review: Wanderlust, Gestalten

Een tijdje terug schreef ik een artikel over de Chadartrekking over de bevroren Zanskar in India. Nu kan ik me voorstellen dat veel mensen nog nooit over deze wandeling hebben gehoord. Eerlijk is eerlijk, twee maanden terug had ik er ook nog nooit van gehoord. Ik zag deze wandeling namelijk in het boek Wanderlust staan. Dit boek heb ik met kerst kado gekregen en ik ben er ontzettend blij mee. Het is een boek met de mooiste en meest legendarische hiking trails ter wereld en is een bron van inspiratie. Bij het doorbladeren van het boek krijg ik enorm veel zin om mijn wandelschoenen aan te trekken en weer op reis te gaan. In dit artikel deel ik mijn bevinding van het boek Wanderlust, Gestalten.

Review: Wanderlust, Gestalten
Review: Wanderlust, Gestalten
Review: Wanderlust, Gestalten
Wanderlust, Gestalten... een boek met de meest legendarische hiking trails ter wereld

De meest legendarische hiking trails ter wereld

In totaal komen 32 hiking trails van over de gehele wereld aan bod in het boek. Van meerdaagse wandelingen tot dagwandelingen. Routes van ruim 1000 kilometer tot routes van ‘slechts’ 7 kilometer. Geschikt voor beginnende hikers, maar zeker ook voor de ervaren hikers. Dit boek neemt je onder meer mee naar de ruige kust van Engeland, de Alpen in Frankrijk en Zwitserland, het iconische Macchu Picchu in Peru, de Outpack van Australië en door de kloof van Zion National Park.

Bij iedere wandeling wordt een korte omschrijving gegeven wat je kunt verwachten van deze trails zonder echt in details te treden. Er worden praktische tips gegeven, bijvoorbeeld wanneer je de trail het beste kunt wandelen, wat je mee moet nemen en wat de hoogtepunten zijn tijdens de wandelingen. Aan de hand van kaarten kun je al een idee krijgen waar de trails lopen.

Review: Wanderlust, Gestalten
Review: Wanderlust, Gestalten
Review: Wanderlust, Gestalten
Opvallend zijn de vele spectaculaire foto's in het boek

Spectaculaire foto’s

Bij de routes worden geen ellenlange verhalen geschreven die tot in detail vertellen wat je gaat zien en gaat doen. En dat is prima wat mij betreft, want alle details zul je toch niet onthouden. In plaats van lange teksten is het boek voorzien van vele spectaculaire foto’s. Bij iedere wandeling kun je genieten van prachtige vergezichten en de mooiste landschappen. Zo krijg je direct een idee in welke omgeving de route loopt. Toen ik het boek kreeg en voor het eerst ging doorbladeren viel de Chadartrekking mij direct op. De foto’s maakten me direct nieuwsgierig om op zoek te gaan naar meer informatie. En dat resulteerde direct in een artikel dat ik vrij recent heb gepubliceerd. Heb je geen zin om het boek te lezen, dan zijn de foto’s al voldoende om dit boek in huis te hebben.

Review: Wanderlust, Gestalten
Wanderlust, Gestalten is voor mij een bron van Inspiratie

Een bron van inspiratie

Het leuke is dat ik reeds een tweetal van de wandelingen al eens (deels) heb gelopen. Zo staat de Torres del Paine trekking in het boek. In 2018 heb ik de W-Trek al gelopen, maar in het boek wordt de langere O-Trek omschreven. En het eerste hoofdstuk gaat over de Malerweg in het Duitse Saksen. Deze route is 112 kilometer lang en loopt dwars door de Sächische Schweiz. In 2019 heb ik Etappe 5 en Etappe 7 gelopen van deze trail en dat smaakte absoluut naar meer.

Dankzij de prachtige foto’s krijg ik bij het doorlezen van dit boek direct zin om mijn wandelschoenen aan te trekken en weer te genieten van de mooiste landschappen op aarde. Eigenlijk zou ik alle wandelingen in dit boek wel eens willen lopen, al ben ik bang dat een flink aantal trails voor mij echt te moeilijk zijn. Ik ben niet echt een langeafstandswandelaar. Alhoewel, als ik terugdenk aan de W-Trek die we in Patagonië hebben gelopen zou ik deze route absoluut nog eens willen lopen. Wie weet kan ik in de toekomst ook nog wat andere trails van dit boek afstrepen?

Wandelust, Gestalten

Bestel dit boek