Verliefd op de Wereld van Roëll de Ram

Review: Verliefd op de Wereld van Roëll de Ram

Ben je op zoek naar een mooie inspiratiebron voor je volgende reis? Het boek Verliefd op de Wereld van Roëll de Ram staat bomvol met de mooiste plekjes op de aarde. Bekende bestemmingen als Duitsland, Indonesië, Mexico en Canada passeren de revue, maar ook onbekende bestemmingen zoals Bhutan, Oezbekistan en Ethiopië worden benoemd in het boek. Van mooie natuurgebieden tot bruisende steden en off-the-beaten-trackbestemmingen. In dit artikel lees je mijn review over Verliefd op de Wereld.

Verliefd op de Wereld van Roëll de Ram
Verliefd op de Wereld is alweer het vierde boek van Roëll de Ram

Vierde boek van Roëll

Kosmos Uitgevers heeft inmiddels alweer het vierde boek van Roëll de Ram, oprichtster van WeAreTravellers.nl, gepubliceerd. In 2018 verscheen haar eerste boek; Backpack bestemmingen. In dit boek worden 23 verschillende landen voorgesteld die ideaal zijn om met je backpack te bezoeken. Toen de coronapandemie het reizen naar het buitenland onmogelijk maakte, verscheen haar tweede boek; Verliefd op Nederland. Soms hoef je namelijk helemaal niet ver te reizen om mooie plekken te bezoeken. Ook ons eigen land heeft mooie bekende, als onbekende plekken. Hierna verscheen Verliefd op Europa, met de mooiste plekjes in ons continent. Europa heeft van alles te bieden en vaak hoef je niet eens heel ver te reizen. Met Verliefd op de Wereld is inmiddels alweer het vierde boek verschenen van Roëll en de derde in de ‘Verliefd op’ serie.

Verliefd op de Wereld van Roëll de Ram
Roëll heeft de meest bijzondere plekken op aarde gebundeld in één boek

De meest bijzondere plekken op de aarde

Er zijn zo ongelooflijk veel bijzondere plekjes op de wereld. Het zijn er zo veel, dat je haast niet weet waar je moet beginnen. Toch heeft Roëll een dappere poging gewaagd om een selectie te maken van al die mooie plekken. Verliefd op de Wereld laat je wegdromen naar die plekjes op aarde. Het boek is thematisch opgezet en heeft hoofdstukken zoals stranden, steden, bergen, winterbestemmingen, woestijnen, eilanden, plekken met wildlife en treinvakanties. Ieder hoofdstuk begint met een korte introductie en daarna volgen de verschillende bestemmingen in die categorie. Verwacht geen extreem gedetailleerde informatie, want Verliefd op de Wereld is geen uitgebreide reisgids. De bestemmingen worden kort beschreven, aangevuld met enkele reistips en praktische aanbevelingen. Dankzij de jaloersmakende foto’s kun je direct een goed beeld krijgen hoe mooi de omschreven bestemming is. Overigens deelt niet alleen Roëll haar tips, ook andere travelbloggers delen in Verliefd op de Wereld hun tips. Achter in het boek vind je een overzicht wie hebben bijgedragen aan het boek.

Verliefd op de Wereld van Roëll de Ram
Verliefd op de Wereld van Roëll de Ram
Verliefd op de Wereld van Roëll de Ram
Het boek is thematisch opgezet in verschillende hoofdstukken

Laat je inspireren

Het boek is dus vooral bedoeld om inspiratie op te doen. In Verliefd op de Wereld komen een flink aantal landen aan bod. Niet alleen de bekende bestemmingen, maar ook een aantal verre bestemmingen waar je waarschijnlijk niet zo snel aan zal denken. Aangezien ik altijd geïnteresseerd ben in niet alledaagse bestemmingen, vind ik het boek een mooie aanvulling voor mijn collectie. Ik kan me echter voorstellen dat niet iedereen zo’n enorme reisliefhebber is. Bestemmingen als Kirgizië, Noord-Korea of Sao Tomé en Principe staan niet bij iedereen hoog op hun lijstje. Maar wie weet raken ze dankzij dit boek toch geïnteresseerd in deze onbekende bestemmingen? Mocht je dus op zoek zijn naar inspiratie voor je volgende reis, dan is dit boek uitermate voor je geschikt. Heb je dankzij het boek een mooie bestemming gevonden? Op verschillende travelblogs kun je vervolgens meer informatie vinden over die bestemming.

Wil jij ook wegdromen naar de meest bijzondere plekken op aarde?

Koop het boek