Blogberichten: Stedent(r)ips

9x doen in Münster - Schloss Münster

9x doen in Münster

In april bezochten we  de Duitse stad Münster. Aanvankelijk stond deze trip op de planning afgelopen december omdat we de kerstmarkt wilden bezoeken. Jammer genoeg boekte ik in een periode dat de...

Mijn tips voor een weekendje Leuven

Deze maand mocht ik op uitnodiging van Toerisme Vlaanderen, in samenwerking met Toerisme Leuven, een weekend naar Leuven. Er is enorm veel te ontdekken en te ondernemen in deze studentenstad en...

Voorbereidingen voor een stedentrip naar Rome

Stedent(r)ips

De Italiaanse hoofdstad Rome is een topbestemming voor een stedentrip. De stad is één groot openluchtmuseum en biedt een ongelooflijke diversiteit aan bezienswaardigheden die je niet wil missen....

Wat doen tijdens een weekendje Delft

Op zoek naar een weekendje weg in eigen land? Denk dan eens aan Delft: van een stadswandeling langs de oude panden en grachten naar genieten van een kopje koffie en een heerlijk stuk appeltaart in...

5x doen in Vianden - Wandel door de pittoreske straatjes

5x doen in Vianden, Luxemburg

Afgelopen weekend maakte ik mijn eerste trip van 2018. Deze trip bracht me naar Vianden in Luxemburg, een oud pittoresk stadje aan de Duitse grens. Het stadje wordt doorkruist door de rivier Our, is...

Weekendje Fulda

Toen mijn oma vertelde dat ze samen met mijn moeder naar Fulda ging voor een weekend, wilde ik graag mee. Voor veel mensen zal de stad niet echt tot de verbeelding spreken. En eerlijk is eerlijk,...

Doel, een spookstad bij Antwerpen

Stedent(r)ips

Voor een spookstad hoef je helemaal niet ver te rijden. Niet ver van Antwerpen is er namelijk één te vinden: Doel. Nou ja, spookstad... eerder een spookdorp. Maar een dorp dat absoluut een bezoekje...

De ruïnes van Antigua - Catedral de Santiago

De ruïnes in Antigua

Sinds we Guatemala hebben bezocht in 2015, heb ik er een nieuwe favoriete stad bij: Antigua. Deze koloniale stad heeft me echt verbaasd. Het is de eerste keer dat ik een Midden-Amerikaanse stad echt...

Een vreemd Nederlands/Belgisch dorp: Baarle - De borden bij binnenkomst

Een vreemd Nederlands/Belgisch dorp: Baarle

Open Google Maps en zoek op Nederland. Zoom een beetje in ten zuiden van Tilburg en Breda en kijk de vreemde lijnen. Deze lijnen zijn de grensgebieden van Nederland en België. Wat blijkt, Baarle is...

Fietsen door Praag - Uitzicht op de Karelsbrug

Fietsen door Praag

De gemiddelde stedentripper heeft West-Europa inmiddels wel gezien. Steeds meer mensen verplaatsen zich nu naar het oosten van Europa. Onder andere Praag wordt een steeds populairdere bestemming. En...

Mannenweekend in Edinburgh - Beklimming van Arthur's Seat

Mannenweekend in Edinburgh

Afgelopen juli vertrok ik met vrienden naar Edinburgh voor ons jaarlijkse mannenweekendje. Het was alweer de zevende keer dat we met z'n allen naar het buitenland vertrekken. Na Madrid, Belgrado,...

Mijn tips voor Sofia

Eind mei heb ik een heerlijk lang weekend in Sofia doorgebracht met een vriendin. Sofia was een enorme verassing. Zonder voorbereiding boekten we de erg goedkope tickets en een appartement via...

Mannenweekend Edinburgh - Edinburgh verkennen

Mannenweekend Edinburgh in 10 beelden

Samen met vrienden was ik afgelopen weekend in Edinburgh. Sinds 2011 hebben we de traditie in leven geroepen dat we ieder jaar een leuke Europese stad bezoeken met z'n allen. Zo zijn we voorgaande...

Weekendje Sofia in 10 Beelden - Sint Nikolas Kerk

Weekendje Sofia in 11 beelden

Eind mei heb ik een heerlijk lang weekend in de hoofdstad van Bulgarije, Sofia, rond geslenterd. Ik ben zeker niet de beste fotograaf, maar met elf beelden laat ik jullie mee genieten van mijn...

Reisvideo Freiberg

Reisvideo

In maart bezochten we voor de tweede maal de 'zilverstad' Freiberg in Saksen. Enkele weken terug konden jullie al een fotoverslag zien van deze Duitse stad. Aangezien ik ook een videocamera had...

13 must do's in Antigua - De perfecte foto maken bij de Arco de Santa Catalina

Reistips

13 must do’s in Antigua

Er zijn maar weinig steden in Midden-Amerika die mij echt hebben kunnen bekoren. Vaak is er een centraal plein met enkele bezienswaardigheden erom heen, maar dat was het dan wel. Hoe anders is dit in...

Paasweekend in Leipzig

Terwijl de meeste mensen waarschijnlijk Pasen aan het vieren waren, vertrok ik met een goede vriend naar Leipzig. Het werd voor mij al de derde maal dat ik stad in Saksen een bezocht bracht, maar...

Bamberg in 10 beelden - Klein Venedig

Bamberg in 10 beelden

In maart brachten we een bezoek aan Bamberg, in het Duitse Beieren. De oude stadskern is door de UNESCO in zijn geheel uitgeroepen tot wereldcultuurerfgoed. Het historische centrum is ongeschonden...

Freiberg, de zilverstad in Saksen - Panoramisch uitzicht vanaf de Petrikirche

Freiberg, de zilverstad in Saksen

Wie zou bij een stedentrip aan Freiberg denken? Waarschijnlijk niet veel mensen. In de Duitse deelstaat Saksen zijn toch meer leuke steden zoals Leipzig, Dresden of Chemnitz? Dit zijn zeker mooie...

Stedentrip Karlsbad - Uitzicht vanaf Jeleni Skok

Stedentrip Karlsbad

Afgelopen jaar deed mijn vriendin mee met een fotowedstrijd en haar foto werd gekozen als winnaar. De prijs die zij won was een voucher voor twee nachten in het Vienna House Dvořák in Karlsbad,...

Rothenburg ob der Tauber in 10 beelden

In maart reisden we naar Karlsbad in Tsjechië. Deze reis hadden we gewonnen tijdens een fotowedstrijd. We wonnen een voucher waarmee we twee nachten konden verblijven in een welness hotel. Maar de...

Weekendje in Monschau in 10 beelden - Het meest gefotografeerde plekje van Monschau

Weekendje Monschau in 10 beelden

Afgelopen weekend hebben we het Duitse Monschau bezocht, een trip dat al lange tijd op mijn wishlist stond. Vanaf Eindhoven rijd je in ongeveer 1,5 uur naar Monschau, dus ideaal om eens een...

Freiberg ontdekken met oma - Zilverstad Freiberg

Stedent(r)ips

Freiberg ontdekken met mijn oma

Een WhatsApp van mijn moeder tijdens werktijd: of ik naar Freiberg wil rijden met oma? Mijn oma wil heel graag naar Freiberg omdat het niet heel goed gaat met haar zus. Ze durft zelf niet met de...

Weekendje Brugge in 10 beelden: Wandelen langs de grachten en mooie huizen

Weekendje Brugge in 10 beelden

Mijn vriendin heeft me voor mijn verjaardag een weekendje Brugge kado gegeven en afgelopen weekend hebben we de stad bezocht. Brugge had ik jaren terug al eens eerder bezocht, maar veel is er niet...

Weekendje Freiberg in 10 beelden - Obermarkt met het Rathaus

Weekendje Freiberg in 10 beelden

Afgelopen weekend ben ik met mijn oma naar Freiberg gereden. Oma wilde graag een bezoek brengen aan haar zus en vroeg mij of ik haar wilde brengen met de auto. Aangezien ik nog nooit in Freiberg...

Weekendje Dresden in 10 beelden - Frauenkirche

Weekendje Dresden in 10 beelden

Afgelopen weekend was ik met een goede vriend in mijn lievelingsstad Dresden. Doel van dit tripje was het bezoeken van een voetbalwedstrijd van Dynamo Dresden. Maar naast het voetbal, hebben we de...

Trip naar Berlijn met Effeweg.nl

Stedent(r)ips

Een tijd terug las ik een artikel in het Eindhovens Dagblad waarin mensen hun herinnering aan de Muur konden insturen. De inzendingen zouden online worden gezet en daarnaast maakte je kans op een...

Frauenkirche - Dresden - Duitsland

Weekend in regenachtig Dresden

Eind mei was het dan eindelijk zover. Voor het eerst sinds 2009 kon ik weer naar Dresden, een van mijn favoriete steden. Ditmaal met de mannen, want we vierden ons mannenweekendje. In navolging van...