Blogberichten: Urbex

Urbex: Haludovo Palace Hotel, Kroatië

Urbex: Verlaten hotel op eiland Krk

Krk is het grootste eiland van Kroatië. De Kroaten noemen Krk ook wel het ‘Gouden Eiland’, omdat het eiland zowel natuurlijke als culturele rijkdommen bezit. Dankzij de mooie stranden, de...

Urbex: Hotel Eden

Vorig jaar was ik in de Harz voor een weekend urban exploring. We bezochten die dag maar liefst zes verschillende locaties. Hotel Zehnpfund en Hotel Teddybär waren verrassende locaties om te...

Tskaltubo, een speelplaats voor urban exploring

Als je mij vraagt wat de tofste stad is om te bezoeken in Georgië, zal ik Tskaltubo zeggen. Deze stad ligt op zo’n 10 kilometer van Kutaisi en staat vooral bekend om de verlaten gebouwen. Een...

Urbex: FDGB-Ferienhaus Fritz

Urbex: FDGB-Ferienheim Fritz Heckert

De afgelopen weken heb ik reeds twee artikelen gepubliceerd over urbex locaties in de Harz regio. Hier vind je talloze vervallen paleizen, hotels en sanatoriums met een rijke geschiedenis. Prachtige...

Urbex: Hotel Teddybär

De Harz is een prachtige regio met pittoreske steden vol vakwerkhuizen en mooie natuur waar je heerlijk kunt wandelen. Maar de Harz is daarnaast ook een mooie bestemming voor urban exploring. Hier...

Urbex: Hotel Zehnpfund

Deze maand reisde ik wederom af naar de Duitse regio Harz. Ditmaal niet om te genieten van de sfeervolle steden of de prachtige natuur. De trip stond in het teken van urban exploring. Nadat we...

Urbex: Hauts-Fourneaux B

2019 was een mager jaar wat urban exploring bereft. Slecht één maal zijn we op pad geweest en toen stonden we ook nog eens voor een gebarricadeerde woning in Frankrijk. Later in het jaar gooide...

Urbex: Charbonnage du Gouffre N10

Het is alweer een tijd geleden dat ik een dagje urban exploring heb gedaan. Het afgelopen jaar ben ik maar eenmaal onderweg geweest. Dit bleek helaas geen groot succes te zijn. In Frankrijk hadden we...

Urbex: IM Cooling Tower

Je kent ze wel, die dampende koeltorens die je al van ver kunt zien. Ben jij ook zo benieuwd hoe deze logge gebouwen er van binnen uitzien? Ik wel! De verlaten koeltoren IM Cooling Tower is onderdeel...

Urbex - Charbonnage du Renard

Urbex: Charbonnage du Renard

Eerder dit jaar gingen we op pad voor een dagje Urban Exploring. Wij hadden een mooie locatie in het noorden van Frankrijk gevonden, maar eenmaal aangekomen bleek alles dicht gebarricadeerd te zijn....

Urbex: verlaten hotel in Oost-Duitsland

Met Urban Exploring heb je soms wat geluk nodig. Tijdens mijn trip naar het oosten van Duitsland stuitte ik per toeval op een verlaten hotel. Ik wist binnen te komen en wist niet wat ik zag. Niet...

Urbex: Lost in the woods

Urbex: Lost in the Woods

Lost in the Woods was één van de eerste locaties die ik zag waardoor ik geïnteresseerd werd in Urban Exploring. Midden in de bossen waar enkele oude auto's en zelfs een complete bus staat te...

Urbex: Krankzinnigenkerkhof

Het 'Krankzinnigenkerkhof', een oude begraafplaats in Vlaanderen, is een bekende locatie in de urbex-wereld. Tussen 1921 en 1981 werden hier 1750 overleden patiënten van de nabij gelegen...

Urbex: Piscine du Mosq

Urban Exploring. Jarenlang sprak ik met mijn beste vriend hierover. Beiden hebben we een passie voor fotografie op hobbymatige basis en we worden beiden enthousiast bij de gedachte van het avontuur...

Urbex: S.A. des Chaudronneries Pierrou

Urbex - Chateau Rouge

Urbex: Chateau Rouge

Urbex: Sanatorium du Basil

Doel, een spookstad bij Antwerpen

Voor een spookstad hoef je helemaal niet ver te rijden. Niet ver van Antwerpen is er namelijk één te vinden: Doel. Nou ja, spookstad... eerder een spookdorp. Maar een dorp dat absoluut een bezoekje...

Urbex: Station Hombourg

UPDATE: deze locatie is inmiddels niet meer toegankelijk en enkele treinstellen zijn verwijdert. Tijdens onze eerste Urbex ervaring in februari hebben we direct drie locaties bezocht in de buurt...

Urbex: Station Montzen

Na ons bezoek aan Hasard Cheratte hadden we de smaak te maken met urban exploring. Aangezien we nog een hele middag de tijd hadden nadat we de kolenmijn hadden bezocht, besloten we om ook naar het...

Urbex: Hasard Cheratte

Het bezoeken van verlaten of vervallen gebouwen. Met een goede vriend van me heb ik het er al een tijd over. Het lijkt ons spannend en interessant, maar ook kunnen we er mooie foto's maken. Dit...

Verdwenen hotspot: Autokerkhof in Châtillon

Er zijn een hele hoop gebouwen, monumenten en plekken die in de loop der tijd zijn verdwenen. Ze zijn ingestort, weggehaald, verbouwd of totaal verdwenen. Bij sommige hotspots is het ontzettend...