Wanderlust USA van Gestalten

Review: Wanderlust USA, Gestalten

Bergen, bossen, woestijnen, kleurrijke meren, gigantische bomen, diepe canyons, spuitende geisers, adembenemende uitzichten. Amerika is een ongelooflijk groot land met zoveel verschillende landschappen. Wie een reis maakt door de Verenigde Staten, moet zeker de wandelschoenen meenemen. Het land is een wandelparadijs en te voet kun je de natuur en het landschap het beste ervaren. Er zijn talloze nationale parken en natuurgebieden met de mooiste wandelroutes. Trails die je binnen een dag of enkele dagen kunt wandelen. Ben je wat avontuurlijker ingesteld? Kies dan voor een langeafstandswandeling en bewonder het gevarieerde landschap van de Verenigde Staten. Inspiratie nodig? Het boek Wanderlust USA van Gestalten toont de 30 meest legendarische trails van Amerika.

Wanderlust USA van Gestalten
Op zoek naar wandelinspiratie voor de Verenigde Staten? Dan is het boek Wanderlust USA een aanrader

De meest legendarische hiking trails in Amerika

In het boek Wanderlust USA worden 30 wandelroutes door de gehele Verenigde Staten uitgelicht. Iedere route wordt uitgebreid omschreven en is voorzien van de meest fantastische foto’s. Daarnaast vind je in het boek overzichtskaarten en praktische informatie over de trails zoals de beste reisperiode, het regelen van vergunningen, de flora en fauna die je onderweg kunt tegenkomen en tips voor accommodaties. In het boek staan zowel korte als lange routes omschreven. De Pacific Crest Trail behoort tot één van de meest populaire langeafstandswandelingen van Amerika. Deze route loopt van de Mexicaanse grens tot aan de Canadese grens en heeft een totale lengte van 4281 kilometer. Dit zijn natuurlijk trails waar je enkele maanden voor nodig hebt en een goede voorbereiding voor moet treffen. Maar er staan ook korte wandelroutes in waar je slechts enkele dagen voor nodig hebt, of dagwandelingen. Daarom is het boek geschikt voor iedere hiker, of je nu ervaren of onervaren bent.

Wanderlust USA van Gestalten
Wanderlust USA van Gestalten
Wanderlust USA van Gestalten
In het boek worden 30 verschillende wandelroutes in Amerika uitgelicht

30 trails zijn natuurlijk een hele kleine selectie van alle wandelroutes in de Verenigde Staten. Daarom is er aan het einde van het boek nog een kleine bonussectie met nog eens 20 extra routes. In het boek staan geen wandelingen die ik zelf heb gelopen tijdens mijn reis door het westen van Amerika in 2017. Als ik dan nog een extra bonuswandeling mag geven, zou ik de Angels Landing in Zion National Park nog aan kunnen raden

Wanderlust USA van Gestalten
Inmiddels zijn er verschillende series van Wanderlust

Wanderlust serie van Gestalten

Het boek Wanderlust USA is niet het enige boek van Gestalten over wandelroutes. Inmiddels telt de serie al vijf edities. Wanderlust – de meest legendarische hiking trails ter wereld is een verzameling van de mooiste wandelroutes ter wereld. De mooiste wandelroutes van Europa zijn verzameld in Wanderlust Europa. En dan zijn er nog de edities Wanderlust Alpen, Wanderlust Scandinavië en Wanderlust Himalaya. Stuk voor stuk zijn het prachtige boeken vol wandelinspiratie. Ik hoop van harte dat er nog veel meer series zullen volgen.

Cam Honan, redacteur van Wanderlust

Redacteur van het boek is Cam Honan. Deze avonturier is door Backpackers Magazine ‘de meest bereisde hiker ter wereld’ genoemd. Hij heeft 61 landen bezocht op zes verschillende continenten. In de afgelopen 30 jaar heeft hij meer dan 96.500 kilometer gewandeld. Hij documenteert zijn wandelavonturen op zijn blog ‘The Hiking Life’. Naast de Wanderlust boeken heeft hij ook de bestseller ‘The Hidden Tracks’ geschreven.

In dit fraaie boek lees je over de meest legendarische hiking trails van Europa

Wanderlust USA van Gestalten
Wanderlust USA van Gestalten