Review: Reis Rond De Wereld van Lonely Planet

Als reisliefhebber droom ik er over om alle 193 landen ter wereld te kunnen bezoeken, maar of dat mij ooit gaat lukken lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Om toch een beetje het gevoel van een echte wereldreiziger te krijgen kocht ik het boek: ‘Reis rond de Wereld’ van Lonely Planet. Oké, we bezoeken de landen niet echt, maar het boekt biedt zit boordevol met informatie en foto’s om bij te kunnen wegdromen. Ik kocht het boek en inmiddels heb ik het al meerdere malen opengeslagen en gelezen. In dit artikel een review omdat ik erg enthousiast ben over dit boek en het mijn mede-reisliefhebbers ook wil laten zien.

Reis Rond De Wereld van Lonely Planet

De wereld in je handen

Lonely Planet komt met een prachtig vormgegeven overzicht van alle landen op de wereld met 850 foto’s in totaal. Van Afghanistan tot aan Zimbabwe. Per land krijg je  korte achtergrondinformatie zoals de meest interessante plaatsen en activiteiten, de beste bezoektijd en leuke feiten. Wist je bijvoorbeeld dat er in het Malawimeer in Malawi meer vissoorten leven dan welk binnenlands water dan ook? Of dat Nobelprijswinnares Marie Curie niet werd toegelaten tot de universiteit van Krakau? Daarnaast wordt je tijdens het bladeren met prachtige foto’s geïnspireerd en lijkt ieder land het bezoeken waard.

Het boek telt 448 pagina’s, heeft een hardcover en is in september 2017 voor de derde maal herzien. Het boek is te koop voor 35 Euro bij onder meer Bol.com en is te koop in zowel de Engelse als Nederlandse taal. Let wel, de Engelse variant is iets duurder.

Het boek telt 448 bladzijdes
Van Afghanistan tot Zimbabwe, alle landen komen aan bod

Mijn bevindingen van het boek

Dit boek is ideaal om een nieuwe bestemming uit te kiezen of meer te leren over alle landen in de wereld.  Reis Rond De Wereld is de opvolger van het kleiner boek ‘The Travel Book’ dat in 2008 werd gepubliceerd. Dit boek was vele malen kleiner in formaat en destijds alleen in het Engels beschikbaar. In het nieuwe boek zijn misschien minder foto’s verwerkt, maar zijn de foto’s vele malen groter wat prettiger kijkt. Qua informatie is het boek vrij beperkt. Per land wordt een kleine halve bladzijde besteed aan informatie, waaronder ook welke boeken je kunt lezen of welke films je kan kijken om meer te weten te komen over het land. Ben je op zoek naar de mooiste bezienswaardigheden of hotspots van een land, dan is dit boek vrij summier qua informatie. Bij Duitsland worden er 11 regels besteed aan vijf bezienswaardigheden en acht regels aan wat je kan ondernemen in ons buurland. Dat is een vrij korte samenvatting, maar wel logisch anders zou het een enorm boekwerk zijn. Zou je meer informatie willen over de steden en activiteiten bieden ‘The World’ of natuurlijk de bekende reisgidsen van Lonely Planet meer informatie.

Houd je van reizen en wil jij ook zoveel mogelijk bestemmingen ontdekken off vind je het heerlijk om  je te verdiepen in alle landen van de wereld? Dan is dit boek zeker een must-have.

Korte achtergrond informatie en leuke weetjes over het land
850 landen van alle 230 landen