Blogberichten: Nederland

Wandelen in Limburg: Rondje om de Molenplas

Wandelingen

Tijdens de eerste maanden van de corona uitbreek ben ik niet in het buitenland geweest. Voor een travelblogger is dat natuurlijk vreselijk balen. Maar dat had eigenlijk weer een voordeel, want...

Wandelen: Vossenberg route

Wandelen in Limburg: Vossenberg route

Door de corona crisis heb ik een tijd niet kunnen reizen. Om toch nieuwe plekken te ontdekken en om extra content te kunnen schrijven voor Reizen & Reistips, heb ik mijn wandelschoenen met enige...

Wandeling: Schadijkse Bossen

Wandelen in Limburg: Schadijkse Bossen

De afgelopen weken heb ik heel wat wandelingen gemaakt. Een dagje stevig wandelen en tegelijk een nieuwe omgeving ontdekken. Begin mei reed ik naar Noord-Limburg en wandelde ik een rondje door de...

Canadese Begraafplaats Holten

Reistips

Op de Holterberg ligt een klein stukje Canada. Hier ligt namelijk het ereveld waar Canadese militairen liggen begraven die tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn omgekomen tijdens bevrijdingsoperaties...

Wandeling: Oirschotse Heide

Wandelen over de Oirschotse Heide

De afgelopen periode heb ik regelmatig mijn wandelschoenen aangetrokken en natuurgebieden in de omgeving van Noord-Brabant en Noord-Limburg bezocht. Een dagje stevig wandelen en tegelijk een nieuwe...

Reisverslag Weerribben-Wieden - Giethoorn

Reisverslag

Reisverslag: Weerribben-Wieden

De laatste weken waren niet gemakkelijk als reisblogger. Er stonden al weinig tripjes op het programma, maar door de coronacrisis kwam er ook geen enkele trip bij. Mijn trip naar Beieren ging niet...

Heide en vennen route in Geldrop - Strabrechtse Heide, Kiezelven

Foto van de maand: Mei 2020

Het was heerlijk weer in de maand mei. Ik trok daarom enkele malen mijn wandelschoenen aan om in de omgeving te wandelen. Afgelopen maand was ik in Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug, de...

Wandeling: Huisvennenroute in de Kampina

Wandelingen

Eind maart bracht ik een bezoek aan het natuurgebied de Kampina in Noord-Brabant. Het was heerlijk om even buiten te zijn, want de dagen ervoor heb ik de oproep van het RIVM braaf opgevolgd en ben ik...

Wandeling: Rollende Heuvels, Sallandse Heuvelrug

Wandeling: Rollende heuvels, Sallandse Heuvelrug

Ieder nadeel heeft zijn voordeel, zei een groot voetballer ooit. Die wijze woorden waren afgelopen week van toepassing. Een jaar geleden kochten we in Nijverdal onze auto. Aangezien dit een nieuwe...

Foto van de maand: April 2020 - Strabrechtse Heide, Nederland

Foto van de maand: April 2020

Afgelopen maand heb ik me nog altijd gehouden aan het verzoek om zo veel mogelijk thuis te blijven. Tweemaal heb ik mijn wandelschoenen gepakt en ben ik toch naar buiten gegaan om van de natuur te...

Trage Tocht Netersel

Accommodaties

Wandeling: Trage Tocht Netersel

Door de corona crisis kunnen we niet die mooie verre reizen maken waar we van dromen. Gelukkig zijn er voldoende alternatieven. Dit is bijvoorbeeld hét moment om onze eigen omgeving te ontdekken,...

Foto van de maand: Maart 2020 - Kampina

Foto van de maand: Maart 2020

Jullie hebben het wellicht al gemerkt, de afgelopen weken is het redelijk stil op Reizen & Reistips. Sinds de maatregelen in ons land tegen het corona virus zijn genomen en we niet meer op reis...

Wandelen door het Leenderbos

Vorig weekend was het heerlijk weer om buiten te zijn en Noord-Brabant verder te ontdekken. Ik trok mijn wandelschoenen aan en fietste naar Leende. Hier ging ik wandelen door het Leenderbos. Een...

Texel - De Slufter

Reistips

Wat doen op Texel in de herfst (en winter)? 15 tips!

Het maakt niet uit wanneer je naar Texel gaat. Ieder seizoen is er genoeg te doen en te beleven. Afgelopen november ging ik alweer voor de vierde maal naar dit gezellige waddeneiland. Gek genoeg heb...

Een terugblik op reisjaar 2019 - Nationaal Park Maasduinen

Jaaroverzicht: Een terugblik op reisjaar 2019

Sjonge, wat was het reisjaar 2019 druk en prachtig. Ik maakte in totaal 33 trips, was 99 dagen onderweg voor Reizen & Reistips en bezocht 10 verschillende landen. Onze grote reis dit jaar ging...

Street Art in Gent - Sorry, Not Sorry Street Art Map Gent

Tien meest gelezen blog artikelen van 2019

Reizen & Reistips bestaat inmiddels al een aantal jaar en het is altijd leuk om eens te kijken welke artikelen het best gelezen worden. In het eerste overzicht kijk ik naar alle artikelen die...

Foto van de maand: November 2019 - Texel

Foto van de maand: November 2019

In de maand november gingen we een lang weekend naar Texel, bezocht ik GLOW in Eindhoven en kwam ik langzaam al in de kerstsferen op de kerstmarkten van Essen en Oberhausen. Er zijn weer voldoende...

Glow Eindhoven 2019

Fotoreeks

Fotoverslag GLOW Eindhoven 2019

Vandaag eindigt in de lichtstad van Nederland het lichtfestival GLOW Eindhoven 2019. Van 9 november tot 16 november staat de stad Eindhoven voor de 14e keer in het teken van lichtkunst. Bezoekers van...

Wandeling: Het Leudal

Wandelingen

Inmiddels heb ik meerdere wandelingen van Wasser.Wander.Welt gelopen. Deze wandelroutes behoren tot het Grenspark Maas-Swalm-Nette, een Duits-Nederlands natuurgebied van 800 km² groot. Het project...

6 leuke biercafés in Den Bosch

Bier & reizen

Ik ben een groot liefhebber van speciaalbier. Ik ontdek graag nieuwe bieren die ik nog niet eerder heb geproefd, maar ik hou ook van klassiekers zoals Orval, La Chouffe of Westvleteren. Met enige...

Woerden - hoofdstad van Het Groene Hart

Woerden, hoofdstad van Het Groene Hart

Nederland heeft stiekem heel wat pareltjes die vragen om ontdekt te worden. Ik heb het al vaker geschreven, het is gek dat ik eigenlijk zo weinig van ons eigen land heb gezien. Eerder dit jaar...

Vestingstad Heusden

Stedent(r)ips

Vorig jaar was één van mijn reisdoel om meer van Nederland te ontdekken. Geheel slaagde ik daar niet in. Ik bezocht Delft en was een dagje in de Keukenhof. Niet ver van de Achelse Kluis maakte ik...

8 leuke biercafés in Utrecht - Stadskasteel Oudaen

Bier & reizen

8 leuke biercafés in Utrecht

Utrecht is een stad waar ik al regelmatig kom met vrienden om een biertje te pakken. Vaak komen we niet verder dan het centrum van de stad waar je al een aardige rijtje van goede biercafés kunt...

Nationaal Park De Loonse en Drunense Duinen

Wandelen door de Brabantse duinen

Parque Nacional Corcovado, Yellowstone National Park, Parque Nacional Torres del Paine, Nationalpark Sächsische Schweiz, Parque Nacional Madidi. Zomaar enkele nationaal parken die ik in het...

Foto van de maand: Februari 2019 - Nationaal Park De Loonse en Drunense Duinen

Foto van de maand: Februari 2019

Februari was een productieve maand wat reizen we betreft. We maakten in de eerste week van de maand een stedentrip naar Gent. Een week later ging ik op zoek naar de leukste biercafés van Keulen. En...

Urbex: Sanitorium du Basil

Tien meest gelezen blog artikelen van 2018

Patagonië - Torres del Paine

Een terugblik op reisjaar 2018

Met het bezoeken van de kerstmarkten in Nedersaksen komt het reisjaar 2018 voor mij ten einde. Wat een reisjaar was het geweest voor Reizen & Reistips. Dit jaar maakte ik heel wat stedentrips,...

Wandelen bij de Sint-Pietersberg

Wandelen bij de Sint Pietersberg

Op de een of andere manier komt het niet vaak voor dat ik onze prachtige natuur van Nederland op zoek. Ik zag ooit een filmpje op televisie over de ENCI-groeve bij de Sint Pietersberg; het zag er...

Fotoreeks: Toerist in eigen land bij Keukenhof

Fotoreeks

Fotoreeks: Toerist in eigen land bij De Keukenhof

Een dagje uit in eigen land dat onderneemt niet iedereen, maar kunnen wij zeker aanraden. Een oer-Hollands uitje is het bezoeken van het Keukenhof. Na de afgelopen dagen constant op de radio te horen...

Foto van de maand februari 2018: Delft - Nederland

Foto van de maand: Februari 2018

In 2017 maakte ik in totaal 23.428 foto's, een behoorlijk aantal. Ik ben absoluut geen professioneel fotograaf, maar doe er alles aan om me te blijven ontwikkelen in fotografie om betere foto's te...

Stedent(r)ips

Wat doen tijdens een weekendje Delft

Op zoek naar een weekendje weg in eigen land? Denk dan eens aan Delft: van een stadswandeling langs de oude panden en grachten naar genieten van een kopje koffie en een heerlijk stuk appeltaart in...

Bestnine2016 - Laguna Colorada in Bolivia

Tien meest gelezen blog artikelen van 2017

In december kijken we natuurlijk met z'n allen terug op het afgelopen jaar en maken de meeste reisbloggers een jaaroverzicht. Het was een mooi reisjaar met vele kleine en enkele langere trips. Ik...